13.11.2009

Vellykket informasjonsstunt


Klasse 1KMC har akkurat avslutte et medieprosjekt med mål å profilere Sandvika VGs på en god måte, og gjøre skolen kjent i nærmiljøet. I prosjektet har de skrevet informasjonsstrategi, jobbet med merkevarebygging og  målgruppetenkning, og de har laget plakat som kan brukes i boardskampanje, storyboard for å lage reklamefilm som skal vises på Kino 1 og Askerkinoen, flyer/løpeseddel til å dele ut på messer, og skrevet pressemeldinger. Det har også kommet inn flere gode logoforslag. Pressemeldingene dreide seg om at Sandvika har invitert President Obama til skolen ifb med fredsprisutdelingen, og ble sendt først til Budstikka, deretter VG og Østlandssendingen. Elevene fulgte også opp sakene sine, og hadde kontakt med journalistene i respektive medier. Samtlige medier responderte positivt, og Budstikka skrev en fin sak. For å lese artikkelen:

og Østlandssendingen kom og gjorde en reportasje som ble sendt torsdag 12.november



For å høre reportasjen. Innslaget er ca 19 min inn i sendingen:

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/574693

Dette har vært en fantastisk morsomt prosjekt hvor elevene selv har deltatt aktivti å promotere skolen sin, og fått et realistisk innblikk i hvordan arbeidet med markedsføring foregår

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar